söndag 25 juli 2010

Svalbard.....

Jo det är faktiskt så. Först var det meningen att jag skulle segla Mariandra till Åland för att träffa Michael
men pga väder o tidsproblem inställdes det och samma dag fick jag inbjudan av en vän att segla
MyJoy från Longyearbyen  till Tromsö. Så nu är jag bokad enkel biljett flyg till Svalbard.
Så här har Kapten Rickard skrivit till mig att rutten är tänkt....
"Men min plan är att utgå från Longyearbyen ner till Hornsund eller

Bellsund på södra Spetsbergen där vi går i land och övernattar. Nästa dag
går vi till Björnön - en övernattning. Från Björnön går vi till Tromsö -
kanske via någon fjord runt Lyngenalperna."
En drömsegling för mig då det är den bästa biten jag får uppleva och slippa hela transporten
dit utan få den koncentrerad.
Bilden jag har av MyJoy är ngr år gammal men visar hur hon ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Totalt antal besökare