söndag 21 november 2010

Livet på landbacken

Kyrkan i Longerbyen med min Kapten på trappan

Visst är det skillnader att bo i båt och bo i en lägenhet...
Varje gång jag vill ha varmvatten vrider jag på kranen så kommer det varmt vatten....
Men åxå sömnen blir annorlunda slipper ligga på vakt hela tiden och det är skönt.
Det där med vädret har jag inte märkt så stor skillnad med men vem vet när det
ligger en halvmeter snö ute kanske även jag uppskattar lägenheten utifrån det perspektivet.
Idag är en lugn dag ska bara ta hand om mig själv och sen fram på kvällningen ska jag åka
till Strängnäs för att prata i en kyrka, Vansö kyrka som jag aldrig besökt så det ser jag fram emot.
Fick ett mycket trevligt besök igår från en god vän som bor i Stockholm och vi åt lunch på den
nyöppnade krogen här i Trosa. Numer är det ett väldigt uppskattat inslag i vardagen med besök
som kommer för att träffa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Totalt antal besökare