lördag 11 december 2010

Narrowboats in France

Bara för att jag inte tänker segla på heltid betyder inte att det inte blir några aktiviteter med båt....
och bilden ovan är ett tänkbart projekt till nästa år. Man kan hyra en smal o lång båt för en vecka eller så och det jag skulle vilja göra,  att hyra en sån i södra Frankrike för segling på floden Midi kanal. Den går mellan Atlantkusten och Medelhavet och är inte full av fraktbåtar (pga djupet). Planering pågår från min sida men det vore trevligt med sällskap. Det är så att man måste boka i tid för att få det att stämma.

Denna vy ser väl både trevlig och romantisk ut. Sen ser jag fram mot all den goda Franska maten som jag vet finns där och kanske i synnerhet på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Totalt antal besökare